×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای ایجاد بارانداز گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون برای ایجاد بارانداز گیاهان دارویی در کشور خبر داد و گفت: این تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۴ ساله پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین بارانداز فیزیکی و دیجیتالی گیاهان دارویی در استان اصفهان شهر کاشان برای فعالیت مجوز دریافت کرده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این بارانداز در بهار سال آینده راه‌اندازی شود.

زینلی هدف از راه‌اندازی بارانداز‌های گیاهان دارویی در سطح کشور را حمایت از تولیدکنندگان، حذف دلالان و بالا بردن کیفیت محصولات عنوان کرد و گفت: کشاورزی قراردادی نیز با ایجاد این باراندازها شکل خواهد گرفت.

وی از دیگر مزایای ایجاد بارانداز گیاهان دارویی را مشخص شدن نام کشاورز و تولیدکننده محصول برشمرد و افزود: صادرکننده نیز از عدم اختلاط محصول صادراتی خود اطمینان خواهد داشت.

زینلی تصریح کرد: باید برای اصلاح زنجیره تأمین در بخش گیاهان دارویی بارانداز در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی شود.

وی یادآور شد: نرم‌افزاری در همه باراندازها وجود خواهد داشت و جابجایی گیاهان دارویی از مکانی به مکان دیگر رصد خواهد شد.

زینلی با تأکید بر حمایت دولت از بازانداز گیاهان دارویی در کشور، یادآور شد: بنا است تا فعالیت‌ها، آموزش‌ها، آزمایش‌های لازم، صادرات و تهیه مواد توسط صنایع فرآوری توسط باراندازهای گیاهان دارویی ‌انجام شود.

وی در پایان از علاقمندان ایجاد بارانداز گیاهان دارویی خواست تا طرح توجیهی خود را به دفتر گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی تحویل دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.