×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهبود وضعیت اقتصاد کشاورزی با صادرات گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مهدی رنگ‌ رونا، با اشاره به مزیت‌ های صادرات گیاهان دارویی، اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی به همراه سازمان جهاد کشاورزی استان به دنبال تولیدات صادرات محور بوده و برنامه‌ریزی‌ هایی برای این کار انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: مقرر شده امر صادرات محصولات کشاورزی توسط بخش خصوصی انجام و امر تولید این محصولات نیز توسط اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد شد تا محصولات کشاورزی با قابلیت صادراتی در استان با کیفیت بالایی تولید شود.

وی با اشاره به ارزآوری بالای محصولات کشاورزی، افزود: صادرات محصولات کشاورزی سبب می‌شود که کشاورزان در زمان پیک تولید که تولیدات انجام ‌شده مازاد نیاز متقاضی و مصرف‌کننده استان و کشور است، آسیب ندیده و محصول خود را به بازار دیگر کشورها ارسال کند.

رنگ‌رونا با اشاره به کشت و تولید گیاهان دارویی، تصریح کرد: در زنجان اغلب گیاهان دارویی که عرضه می‌شود خودرو بوده و کمتر به‌ صورت صنعتی کشت و تولید می‌شود، در حال حاضر اقتصاد گیاهان دارویی در عرصه بین‌المللی، اقتصادی نوین و سریع‌ الرشد لقب گرفته است. کشورهای پیشرفته دنیا نظیر فرانسه، آلمان، کانادا، آمریکا و حتی چین به ‌سرعت در حال سرمایه‌گذاری روی این حوزه و حتی موج‌ آفرینی حول آن هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان، یادآور شد: بسته‌ بندی و فرآوری گیاهان دارویی بسیار مهم است؛ به ‌طوری ‌که بسته‌ بندی این محصول در فروش این محصولات نیز بسیار موثر است. بی‌شک احیا و تقویت چرخه کشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی نقش مهمی در توسعه اقتصادی مناطق مختلف به‌ خصوص ایجاد فرصت‌ های شغلی پایدار در مناطق محروم و روستایی و به تبع آن جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.