×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت زیتون از باغات شهرستان مرودشت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از ۴۵۰ تن میوه زیتون تولید و روانه بازار شود.

عزیز رحیمی با بیان اینکه  برداشت زیتون روغنی در اواخر آبان و اوایل آذر ماه انجام می شود، افزود: باتوجه به اقتصادی بودن روغن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد زیتون تولیدی به صورت روغنی و مابقی به صورت کنسروی برداشت می شود.

به گفته وی، عدم وجود صنایع تبدیلی و روغن گیری در شهرستان مرودشت از مهمترین مشکلات و چالش های پیش روی باغداران است.

این مقام مسئول با بیان اینکه متوسط برداشت زیتون در باغ های شهرستان حدود سه تن در هکتار است، خاطر نشان کرد: به منظور افزایش عملکرد و بهبود وضعیت ارقام نامناسب فعلی، طرح افزایش عملکرد باغ ها با اجرای عملیات هرس، پیوند، تغذیه از سال ۱۳۹۷ در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته رحیمی، در راستای افزایش سطوح زیر کشت باغ های زیتون و افزایش تولید به متقاضیان احداث باغ زیتون یارانه نهال پرداخت می شود.

او افزود: عمده زیتون تولیدی در شهرستان به صورت محلی فرآوری می شود و مقداری نیز به کارخانه های روغن گیری در شهرستان های کوار و شیراز ارسال می شود.

رحیمی یادآور شد: بهره گیری از ارقام  پربازده و مدیریت به زراعی و به باغی مانند بهبود تغذیه، هرس و آبیاری مناسب در افزایش عملکرد زیتون نقش دارد.

ارقام تخم کبکی، زرد زیتون، شنگه، دزفولی،کنسواریا و فیشومی از مهمترین ارقام زیتون موجود در شهرستان مرودشت است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.