×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جذب گردشگر با بهره مندی از ایستگاه گیاهان دارویی الموت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، رضا افلاطونی روز دوشنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان قزوین در جمع معاونان و مدیران سازمان ستاد کشاورزی استان، افزود: اعتبارات افزوده شده به بخش‌های مختلف کشاورزی قزوین یک فرصت و نعمت برای توسعه بخش کشاورزی به خصوص گردشگری کشاورزیی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود ظرفیت قلعه الموت، دریاچه اوان و روستای زرآباد در منطقه الموت می‌توان به تقویت زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری کشاورزی در این مناطق اقدام کرد که اثرات مثبت اقتصادی و تولیدی به همراه دارد.

افلاطونی در خصوص استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های دانش بنیان، گفت: تمامی بخش‌های کشاورزی برای پیشبرد اهداف خود و استفاده مطلوب از اعتبارات باید از روش‌های دانش بنیان استفاده کنند که این مهم، نیازمند ارتباط بیشتر با قرارگاه کشاورزی دانش بنیان است.

این مسؤول در ادامه بر پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری تاکید کرد و گفت: با توجه به اعتبارات بسیار خوبی که برای بخش کشاورزی قزوین مصوب شده، لازم است که مدیران سازمانی نسبت به تحقق و عملیاتی شدن طرح‌ها و برنامه‌ها کوشا باشند. 

افلاطونی در خصوص توسعه فرودگاه قزوین در حوزه کشاورزی و حمل و نقل، افزود: استانداری در حوزه حمل و نقل مسافر و بار پیگیر است، اما در حوزه کشاورزی برای مبارزه با آفات گیاهی، آتش نشانی و تصویر برداری باید اقدامات لازم را در دستور کار قرار داد. 

ربییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به حوزه شیلات اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتبارات مشخص در حوزه شیلات باید برای توسعه هشت سایت رودخانه شاهرود و سایت خوزنین با جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد.  

افلاطونی افزود: توسعه سیستم های نوین آبیاری، افزایش تسهیلات صندوق خرد زنان روستایی، افزایش اعتبارات باغبانی و توسعه گلخانه، توسعه زیر ساخت های تحقیقاتی و ترویجی و همچنین تجهیزات آزمایشگاه دامپزشکی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مهم‌ترین موضوع برای توسعه زیتون در استان ایجاد ریل گذاری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین در نشست شورای نخبگی رسته زیتون قزوین، گفت: توسعه محصول زیتون در این استان باید برای دستیابی به اهداف مطلوب در قالب یک مدیریت جامع و منسجم پیگیری شود. 

وی افزود: مهم‌ترین موضوع برای توسعه زیتون ایجاد ریل گذاری و تسهیل در انجام فرآیندها است که باید با انسجام همراه باشد. 

این مسوول اضافه کرد: در حوزه اقدامات عملی زیتون باید با تشکیل یک صندوق زیتون امور را پیگیری کرد، چون صندوق‌ها و به طور کلی تشکیلات خصوصی به لحاظ ساختار منعطف می‌توانند در حوزه بازاریابی و فروش محصولات بسیار موفق‌تر عمل کنند.

افلاطونی تصریح کرد: قزوین، دومین استان تولید کننده زیتون است و اگر بتوانیم یک مدیر پروژه یا مدیر اجرایی تعیین کنیم، اهداف و برنامه‌ها با سریع‌ترین شکل ممکن اجرایی می‌شوند. 

این مسئول بیان داشت: ارزش اقتصادی زیتون بسیار بالا بوده و ظرفیت رقابت جهانی دارد، بنابراین در شرایط کنونی استفاده از این فرصت برای صادرات این محصول بیش از پیش مورد توجه قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.