×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی سمنان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، معصومه منظمی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌ های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زمینه کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع، مناطق هدف با مشارکت دامداران و نظارت کارشناسان فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مکان‌یابی شد.

وی با بیان اینکه تعیین گونه‌ها، تهیه و تنظیم نقشه‌ها، انعقاد قراردادها و تأمین نهاده‌ها برای توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی سمنان انجام‌شده است، افزود: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی این شهرستان از اوایل پاییز امسال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: باریجه، بادام‌ کوهی، وشق و زیره کوهی از جمله گونه‌های پیش‌بینی‌شده برای توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب طرح‌های کپه کاری در مراتع شهرستان سمنان است.

منظمی تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط آب و هوایی هر منطقه علاوه بر تقویت پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر، در حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و افزایش درآمد بهره‌برداران است.

وی تأکید کرد: توسعه گیاهان دارویی تیری ۲ نشان است که هم با تقویت پوشش گیاهی موجب بیابان‌ زدایی می‌شود و هم موجب ایجاد درآمد و بهبود معیشت روستاییان حاشیه بیابان می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان به‌منظور تقویت پوشش گیاهی و ایجاد درآمد برای تعاونی‌ها تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه کشت گیاهان دارویی با تعاونی‌ فراگیر کشاورزی و منابع طبیعی و شرکت تعاونی شترداران سمنان امضا کرده است.

منظمی خاطرنشان کرد: سال گذشته توسعه کشت گیاهان دارویی در ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان سمنان انجام شد.

رئیس منابع طبیعی سمنان بیان کرد: زمان کاشت گیاهان دارویی از مهرماه آغاز و تا پایان فصل پاییز ادامه دارد و زمان برداشت گیاهان دارویی از اوایل مرداد تا اواخر شهریور است.

بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ گونه از گیاهان کشور دارای خواص دارویی، عطری و صنعتی هستند که استان سمنان واجد ۱۳۰ گونه از آن است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.