×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجاری‌ سازی ۲۰ نوع محصول دانش‌ بنیان گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد شهر قدس

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسکانیوز، عبدالله قاسمی پیربلوطی درباره تجاری‌ سازی محصولات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اظهار کرد: ۲۰ نوع محصول دانش‌ بنیان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی واحد شهر قدس در نمایشگاه‌های مختلف تاکنون معرفی و رونمایی شده که ظرفیت تجاری‌ سازی آنها بسیار بالاست.

وی افزود: طرح کسب‌ و کار تجاری‌ سازی محصولات گیاهان دارویی در سامانه دانش‌ بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت شده و اکنون درحال اخذ مجوز از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران بیان کرد: پس از کسب مجوز از سازمان غذا و دارو تسهیلات دانش‌ بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کارمزد ۴ درصدی برای راه‌اندازی خط تولید انبوه این ۲۰ محصول در زمینه‌ های گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و اقلام آرایشی و بهداشتی اختصاص می‌یابد.

قاسمی پیربلوطی با اشاره به فعالیت تخصصی چندین واحد دانشگاهی در سراسر کشور پیرامون موضوعات گیاهان دارویی عنوان کرد: معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز اخیراً کنسرسیومی با عضویت مراکز تحقیقاتی فعال در این حوزه راه‌ اندازی کرده تا هم‌افزایی و مشارکت در تولید محصولات گیاهان دارویی ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: معاونت علوم پزشکی دانشگاه نیز سال گذشته در راستای هم‌افزایی و رویکرد جدی نسبت به گیاهان دارویی در تولید و فرآوری اقدامات ارزشمندی انجام داده تا داروسازان حوزه پزشکی نیز در این طرح مشارکت داشته باشند. تلاش می‌کنیم محصولات ممتاز را در آینده‌ای نزدیک به بازارهای فعال معرفی کنیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.