×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید بیش از ۴۴ هزار تن انواع گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، میزان تولید گیاهان دارویی اصفهان در سال زراعی ۹۲ تا ۹۳ چهار هزار و ۶۳۱ تُن بود که این رقم اکنون به بیش از ۴۹ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافته به دیگر سخن، حجم افزایش یافته تولید انواع محصولات گیاهان دارویی افزون بر ۴۴ هزار و ۴۰۰ تن بوده است.

حدود ۲۵ نوع انواع گیاهان دارویی از جمله گل محمدی، زعفران، زیره سبز، زرین گیاه، زرشک، نعناع، مریم گلی، کاسنی، موسیر، رازیانه، آلوئه ورا و بیدمشک در این خطه کشت می‌شود و ۲۴ شرکت تخصصی فرآوری در این زمینه فعالیت می‌کنند و ۱۵ شرکت دارویی معتبر ملی در این استان از جمله مصرف کنندگان گیاهان دارویی محسوب می‌شوند.

بی شک تنوع اقلیم در استان اصفهان به گونه ای است که بستر تولید انواع محصولات گیاهان دارویی در فصول مختلف و صادرات آن به دیگر کشورها و درآمدزایی را مهیا می‌کند، برای مثال در سال گذشته تنها صادرات گلاب از استان اصفهان بیش از ۴۵۵ هزار دلار را به همراه داشت و دیگر تولیدات ظرفیت فروش به مشتریان خارجی را دارد.

تمامی شهرستان‌های استان اصفهان در صنعت تولید محصولات گیاهان دارویی فعال اند اما کاشان، آران و بیدگل، مبارکه، اصفهان، سمیرم و نطنز در این زمینه شاخصند.

در همین ارتباط رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان معتقد است که سیاست‌های حمایتی وزارتخانه نقش اساسی در توسعه صنعت گیاهان دارویی بویژه در استان اصفهان ایفا کرده و میزان تولید محصولات مختلف آن در استان همچنان قابلیت رشد و حرکت به سمت جهش تولید را دارد.

مهرداد مرادمند با بیان اینکه اصفهان در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته اظهارداشت: توسعه کشاورزی بر پایه سازگاری بر کم آبی و برداشت کمتر از منابع آبی به ویژه رودخانه زاینده رود از جمله برنامه‌های ما طی سال‌ های گذشته بوده و بر همین اساس از آنجا که گیاهان دارویی کم آب بَر به شمار می‌رود توسعه آن به سود کشاورزی استان خواهد بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.