×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز خرید توافقی گل محمدی در اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، محسن حاج عابدی افزود: خرید گل محمدی به منظور حمایت از کشاورزان و پیشگیری از ضرر و زیان آن‌ها از سال ۹۷ شروع شده است و با جلب اعتماد تولیدکنندگان این محصول همه ساله در تشکل‌های تعاونی این شهرستان اجرا و موجب رضایت‌ مندی مردم و مسوولان شده است.

وی اضافه کرد: خریدهای توافقی از ضرر و زیان کشاورزان جلوگیری و حلقه واسطه‌گران و دلالان را حذف می‌کند به طوری که در خرید توافقی محصول بطور مستقیم  از کشاورز خریداری و بدون واسطه به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

حاج عابدی با بیان اینکه استان اصفهان با سه هزار و ۸۱۰ هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه ۱۱ هزار و ۴۳۰ تن گل محمدی، قطب تولید گل محمدی و گلاب کشور است گفت: خرید توافقی گل محمدی به توسعه کشت محصول کمک می‌کند و تا پایان فصل برداشت خرید توافقی گل محمدی از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون ۶۹ تن محصول از کشاورزان خریداری شده است و این روند همچنان تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

وی با اشاره به خرید گل محمدی توسط تشکل های تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان اصفهان یادآور شد: خرید این محصول توسط پنج مرکز خرید اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی آران و بیدگل، شرکت تعاونی تولید روستایی امیر کبیر، شرکت تعاونی تولید روستایی الغدیر یزدل و شرکت تعاونی تولید روستایی زرکشت نوش آباد و شرکت تعاونی تولید روستایی انبوه کاران کویرات آران و بیدگل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۲ تن گل محمدی در شهرستان آران و بیدگل برداشت شد تصریح کرد: محدودیت گردشگری در سال جاری به علت شیوع بیماری کرونا، تقاضا برای محصولات فراوری گیاهان دارویی مانند گل محمدی را با کاهش مواجه کرده است.

سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان آران وبیدگل ۱۸۰ هکتار است که از هر هکتار به طور متوسط ۴ تن گل‌تر برداشت می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.