×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
روزه داران مصرف دمنوش ها را فراموش نکنند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، محسن پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی خراسان جنوبی اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان بسیاری از افراد به دنبال نوشیدنی‌هایی برای رفع عطش هستند که سلامتی آنان را نیز تضمین کند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این زمینه تحقیقات بسیار خوبی انجام شده است، ادامه‌داد: جهت رفع عطش و تشنگی می‌توان تخم شربتی و خاکشیر را به نسبت مساوی مخلوط کرده و دو ساعت مانده به افطار در آب گرم خیسانده و مقداری آب لیموی طبیعی و گلاب به آن اضافه کنیم.

پویان با بیان اینکه می‌توان این نوشیدنی را با عسل شیرین کرد، افزود: البته افرادی که قند خون دارند این نوشیدنی را بدون شیرین کردن مصرف کنند.

دم نوش هایی برای رفع غلظت خون و کاهش سردرد

وی بیان‌کرد: برای رفع کم آبی و غلظت خون دانه خار مریم، دانه اسفرزه، مقداری گشنیز و تباشیر قلم را با هم مخلوط و به صورت چای یا دمنوش تهیه کرده و بعد از خوردن سحری مصرف شود.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: بهتر است در تهیه دم‌نوش‌ها گل و برگ به صورت دم کرده و یا به صورت دم‌نوش مانند چای مصرف کنیم.

پویان گفت: پوست گیاه و اندام‌هایی از آنکه سفت هستند ۳ تا ۵ دقیقه جوشانده و بعد از ۲۰ دقیقه صاف شود.

وی بیان‌کرد: ساقه و ریشه گیاهان را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌جوشانیم و بعد از ۲۰ دقیقه آن را صاف کرده و مصرف می‌کنیم.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: روزه داران می‌توانند از مخلوط ختمی خبازی و گل بنفشه برای خشکی دهان و از اسطوخودوس، بابونه شیرازی، گل گاو زبان و سنبل‌الطیب برای رفع سردرد در ماه مبارک رمضان استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.