×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید و عرضه دو محصول دانش‌بنیان و سلامت محور در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر اسحاق رسولی در این باره اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل موفق به تولید و عرضه دو محصول دانش‌بنیان و سلامت محور جدید شده است.

وی با اشاره به محصولات دانش‌بنیان سلامت محور این دانشگاه، توضیح داد: این محصولات “رنگ‌های خوراکی قرمز و زرد” هستند و با هدف کاهش واردات و پیشگیری از مصرف رنگ‌های خوراکی شیمیایی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه تولید شده و وارد مرحله تجاری سازی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل افزود: رنگ طبیعی زرد از ماده خوراکی زردچوبه استحصال شده است و دارای خاصیت ضد سرطان، ضد ویروس و افزایش سیستم ایمنی بدن است. رنگ خوراکی قرمز نیز از ماده خوراکی چغندرقند استحصال شده و دارای خواص زیادی است.

رسولی با بیان اینکه رنگ‌های خوراکی موجود در بازار شیمیایی بوده و برای سلامت جامعه مضر است، گفت: رنگ طبیعی، ماده مؤثره و کیفیت بالای رنگ محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل سه مولفه مهم این محصولات است که برای سلامت جامعه مفید است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی با بیان اینکه تحقیقات مربوط به تولید این دو محصول از یک سال گذشته در مرکز تحقیقات دانشگاه آغاز شده است، گفت: مجری این پروژه دکتر خدادادی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گروه شیمی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.