×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خواص فراوان رب انار

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از بهداشت نیوز رب انار به عنوان چاشنی در بعضی از غذاها مثل فسنجان، اکبر جوجه، شامی، کباب لرستانی و بعضی از آش ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رب در اثر جوشاندن و غلیظ شدن آب انار به دست می‌آید و خاصیت بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. رب انار حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A ،گروه ویتامین B ،B1 ،B2 ،B3 ، B6، C، E است.

برای بررسی خواص رب انار و اینکه مصرف این رب برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص رب انار

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص رب انار اظهار کرد: رب انار برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار مفید است و این افراد برای کنترل فشار خون باید از رب انار ترش استفاده کنند. این رب به دلیل وجود پلی فنول و اسید اولایژیک موجب کاهش کلسترول بد خون شده و از رسوب چربی در عروق جلوگیری می کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: رب انار به علت داشتن ویتامین A ،B ،C موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده در نتیجه کاهش وزن و لاغری را به همراه دارد. به علت داشتن ویتامین B3(نیاسین) برای عملکرد بهتر مغز مفید است و حافظه را تقویت و از آلزایمر جلوگیری می کند. برای زنان باردار و جنین مفید است البته زنان باردار نباید در خوردن آن زیاده روی کند.

وی افزود: رب انار به خاطر داشتن ویتامین A ،E ، C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان ها (سرطان سینه و پروستات ) محافظت می‌کند.

عظمایی درباره سایر خواص این رب گفت: رب انار موجب تصفیه خون، تقویت کبد، کاهش و کنترل قند خون، تقویت قلب و عروق، تقویت و جوانسازی پوست و مو، رفع آفت دهان و جوش صورت، کاهش درد مفاصل، بهبود کبد چرب و خون سازی می شود.

وی درباره موارد منع مصرف گفت: برای افرادی ک زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید دارند مصرف زیاد آن مضر است و به مقدار خیلی کم، همراه غذا استفاده کنند. و می توانند برای مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

انار صادراتی
طرز تهیه رب انار

ابتدا انارها را خوب پاک کنید.

آب دانه‌ها‌ی انار را بگیرید.

در حرارت ملایم بجوشانید تا غلیظ شود.

بعد غلیظ شدن در ظرف های شیشه‌ای بریزد و نگهداری کنید.

این رب به عنوان چاشنی غذا استفاده می‌شود.

توجه: بهتر است رب در ظرف شیشه ای نگهداری شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.