×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شنبلیله؛ گیاهی برای درمان دیابت نوع ۲

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، طی ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته تحقیقات آزمایشگاهی و همچنین بالینی متعددی بر روی گیاهان دارویی مورد استفاده در درمان دیابت انجام گرفته است که در تعدادی از آن‌ها اثرات قابل‌ملاحظه‌ای در کاهش گلوکز خون بیماران دیابتی مشاهده شده است.

دکتر حسن فلاح حسینی عضو هیات علمی این پژوهشکده و محقق در زمینه بیماری دیابت، با توجه به دسترسی به منابع گیاهی، عوارض کمتر گیاه درمانی، مقبولیت برای اکثر بیماران، تحقیق جهت دستیابی به منبع دارویی گیاهی موثر، ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: در طب سنتی ایران، شنبلیله طبق نظر حکمای طب سنتی از جمله زکریای رازی از نظر طبیعت، گرم و خشک بوده و برگ آن جهت تسکین سرفه‌ های سرد، ورم طحال، کبد، درد کمر و دیابت به کار می‌رفته است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر فلاح حسینی با اشاره به این‌که در یک مطالعه بالینی که روی بیماران دیابتی نوع دوم در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی انجام شد، گفت: ترکیب بذر این گیاه همراه با تعدادی از گیاهان دارویی دیگر موجب بهبودی بیماری دیابت شد.

عضو هیات علمی پژوهشکده‌ گیاهان دارویی تصریح کرد: تجویز روزانه ۱ گرم عصاره خشک هیدرو الکلی بذر شنبلیله به بیماران مبتلا به دیابت نوع دو می‌تواند در کنترل قند خون موثر باشد. علاوه بر مصرف شنبلیله، رعایت رژیم غذایی و ورزش نیز هر دو می‌توانند در کنترل و کاهش قند خون بیماران دیابتی نوع ۲ موثر باشند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.