×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید مکمل دارویی برای کنترل قند خون در اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مژده شفائی- مدیرعامل یک شرکت فناور در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، اظهار کرد: ایده اصلی این شرکت فناور تولید مکمل گیاه دارویی خربزه تلخ است و با این ایده از سال گذشته جذب مرکز رشد کشاورزی شدیم.

وی در توضیح این مکمل با بیان اینکه این مکمل در کنار داروهای کنترل کننده قند خون در بهبود زندگی فرد دیابتی موثر است، افزود: این مکمل در مرحله مطالعات بالینی به سر می برد و به زودی به بازار عرضه می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، این شرکت فناور در زمینه تولید عصاره های گیاهان دارویی به کمک روش های نوین استخراج نیز فعالیت دارد. از جمله تولید عصاره های گیاه سیاهدانه با استفاده از حلال فوق بحرانی دی اکسید کربن که این روش علاوه بر اینکه خلوص بالاتری نسبت به روش های دیگر دارد، از نظر زیست محیطی کاملا پاک بوده و نمونه استخراج شده کوچکترین آلودگی به حلال ندارد و برای مصارف دارویی بهترین گزینه است. همچنین عصاره گیاه خارمریم و فلفل قرمز نیز در سبد محصولات شرکت قرار دارد.

شفائی با بیان اینکه هر شرکت فناور که در زمینه تولید فعالیت دارد، در بدو ورود به عرصه تولید با مشکلاتی روبرو است، اظهار کرد: روال کند و پر دست انداز اخذ مجوز از سازمان های مربوطه یکی از اساسی ترین مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: تسهیلگری در این زمینه می تواند راه را برای تولید داخلی و حمایت از اشتغال زایی مبتنی بر دانش فراهم کند.

مدیرعامل این شرکت فناور، توضیح داد: از سوی دیگر حمایت های مالی از شرکت های نوپا باید به گونه ای باشد که در توان این واحدهای فناور باشد. امروز شاهد هستیم که پرداخت تسهیلات بانکی با موانعی همچون مقررات سختگیرانه، نرخ سود بانکی بالا و مبالغ غیرواقعی مواجه است، اما حمایت از هر واحد فناور در این شرایط کشور مساوی با تولید بیشتر، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.