×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد مرکز پژوهشی زیست ‌فناوری گیاهان دارویی در دانشگاه محقق اردبیلی

‌به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، ‌عزیز حبیبی در جمع خبرنگاران گفت: شورای گسترش و برنامه‌‌ریزی آموزش عالی با ایجاد «مرکز پژوهشی زیست ‌فناوری گیاهان دارویی» شامل دو گروه پژوهشی «اهلی‌سازی و فرآوری گیاهان دارویی» و «زیست‌ فناوری گیاهان دارویی» در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.
وی به ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های کاشت، برداشت و فرآوری این گیاهان با توجه به بازار منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی امری مهم و مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حبیبی با اشاره به وجود رشته‌های تحصیلی و تجهیزات متعدد مرتبط با بحث گیاهان دارویی در دانشگاه محقق اردبیلی، تاکید کرد: نقش پژوهش‌های دانشگاهی در خصوص اصلاح و بهبود گیاهان دارویی و کاربرد فرآورده‌های آنها در زمینه‌های مختلف پزشکی، صنعت و کشاورزی ارگانیک باید مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر موافقت با ایجاد مراکز پژوهشی نوع سوم(تقاضا محور)، تصریح کرد: تلاش برای دریافت طرح‌های کلان کاربردی برای موفقیت این مرکز پژوهشی ضروری است.
وی راه‌اندازی این مرکز را گامی مهم در راستای تحقق اهداف دانشگاه جامعه محور برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با تلاش محققان و پژوهشگران، این مرکز در آینده نزدیک دستاوردهای علمی و عملی ملموسی را به جامعه ارائه کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.