×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
توصیه طب سنتی برای در امان ماندن از کبد چرب

برای درمان کبد چرب و پیشگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب استفاده از روش های طب سنتی و داروهای گیاهی راه مفیدی است. راهی که هر کسی با اطمینان آن را دنبال می کند، بدون درد و بدون عوارض ، البته هنوز درمان بلند مدتی توسط گیاهان دارویی موثر واقع نشده است.برای درامان ماندن از کبد چرب و برای درمان کبد چرب بایستی تغییراتی در برنامه غذایی خود ایجاد کنید و با استفاده از عرقیات و مواد غذایی طبیعی بدن خود را به سمت سلامت پیش ببرید.
دکتر حسین ایمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی به برخی گیاهان دارویی اشاره کرد که می‌تواند در درمان کبد چرب در کنار سایر درمان‌ها مؤثر واقع شود.
*روغن زیتون به طور مستقل سطوح تری‌گلیسرید و کلسترول خون و مقاومت انسولینی را با کاهش التهاب کبدی بهبود می‌بخشد. مصرف روغن زیتون غنی شده با امگا-۳ می‌تواند بافت کبد را در بررسی اولترا سوند و شاخص‌های سرمی آسیب کبدی بهبود بخشیده و ساخته شدن چربی در کبد و اکسیداسیون LDL (کلسترول بد) را کاهش دهد.

* گیاه خار مریم یا سیلیمارین از گذشته برای محافظت از کبد مورد استفاده قرار می‌گرفته است. ماده فعال آن سیلیبین نام دارد که یک آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب قوی است. این گیاه سبب افزایش ترشح صفرا، تصفیه کبد و دفع مواد زائد از آن می‌شود و ترکیب آن با ویتامین E بر فعالیت آنتی‌اکسیدانی بدن کمک شایانی می‌کند. کاهش آسیب کبدی، بهبود مقاومت انسولینی، کاهش تجمع چربی در کبد و کاهش سطوح شاخص‌های آسیب کبدی از خواص خار مریم است.

خارمریم

*زنجبیل از بروز بیماری کبد چرب پیشگیری می‌کند، حساسیت به انسولین و تولید آدیپونکتین (هورمون مفید بافت چربی) را افزایش داده و تعادل بین آدیپونکتین و فاکتورهای التهابی را به نفع آدیپونکتین که محافظ کبدی است تغییر می‌دهد.

زنجبیل Ginger root

*دارچین باعث کاهش مقاومت به انسولین و استرس اکسیداتیو می‌شود و مصرف آن در بیماران مبتلا به کبد چرب توصیه می‌شود.

دارچین

*زردچوبه آنتی‌اکسیدان بوده و مصرف آن موجب کاهش لیپیدهای خون، کاهش استئاتوز و پیشگیری از روند پیشرفت بیماری می‌شود.

زردچوبه

*کافئین اثر آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. در مطالعات مختلف مشاهده شده است مصرف قهوه سبب کاهش فیبروز کبدی می‌شود. بعضی از مطالعات نیز این اثر را ثابت نکرده‌اند.

*روغن سیر اثرات ضدالتهابی داشته و تولید چربی در کبد را مهار و آسیب کبدی را کم می‌کند. همچنین ظرفیت آنتی‌اکسیدانی کبد را افزایش می‌دهد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.