×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعامل با اتحادیه اروپا برای شکل گیری زنجیره ارزش زعفران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، دکتر «میرعرب» در کارگاه آموزشی کاشت، داشت، فرآوری و بازاریابی گیاهان دارویی در گرگان اظهار کرد: گردش مالی تجارت گیاهان دارویی در جهان در سال ۲۰۱۷، ۱۲۰ میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این میزان تنها حدود ۴۵۰ میلیون دلار است.وی افزود: پیش‌بینی شده حجم گردش مالی گیاهان دارویی تا سال ۲۰۲۵ در جهان به ۴۵۰ میلیارد دلار برسد.

معاون امور بین‌الملل بخش گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: چین، هند، مصر،‌آلمان و آمریکا اصلی‌ترین صادرکنندگان گیاهان دارویی و آلمان، آمریکا، فرانسه، کره جنوبی و ژاپن اصلی‌ترین واردکنندگان گیاهان دارویی در دنیا هستند.

میرعرب خاطرنشان کرد: در سال ۹۶، ۴۷ هزار تن گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیون دلار به کشور وارد شد. بیشترین محصولات و گیاهان وارداتی نیز اسانس‌های روغنی، ادویه‌جات، شیرین بیان و صمغ‌ها بودند.

وی در ادامه با بیان این‌که ما در کشور با انبوه گیاهان دارویی رو به رو هستیم، گفت: ۷۸ گونه گیاه در قالب سه اولویت لیست شده است که زعفران، گل محمدی، زیره سبز، زیره سیاه، سیاه دانه، بابونه، حنا و وسمه، گل گاوزبان، آویشن شیرازی و آنغوزه در اولویت اول قرار دارند.

معاون امور بین‌الملل بخش گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که سال گذشته میزان صادرات زعفران ۳۲۵ میلیون دلار بود، یادآور شد: سطح زیرکشت زعفران در کشور ۱۰۸ هزار هکتار با تولید ۳۷۶ تن است. سالانه ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ هکتار توسعه کشت زعفران را در برنامه داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.