×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید کلوچه فراسودمند عناب

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌ساره حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با مدیریت محسن پویان، موفق به فرآوری محصول فراسودمند و جدید دیگری از میوه عناب شده است.

وی با بیان اینکه در ایران از عناب بیشتر به صورت خشکبار استفاده می‌شود، افزود:  برای ارتقای سلامت جامعه با تولید محصولات فراسودمند و همچنین ترغیب مردم به مصرف این میوه با ارزش، اقدام به فرآوری این محصول کردیم.

این دانشجوی دکترای صنایع غذایی با بیان اینکه  عناب دارای خواص تغذیه‌ای ارزشمند و مفید است، تصریح کرد: عناب خاصیت ضد افسردگی، ضد اضطراب و ضد استرس داشته و آرامش‌بخش طبیعی است.

حسینی ادامه داد: عناب دارای آنتی اکسیدان بوده و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و علاوه بر این پکتین موجود در عناب به عنوان فیبر محلول در کاهش چربی و قند خون موثر است.

وی بیان کرد: کلوچه فراسودمند عناب با انجام تحقیقات و مطالعات گسترده علمی در زمینه غنی‌سازی محصولات غذایی به مدت سه ماه در جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی به تولید آزمایشگاهی رسیده است.

عضو گروه پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این کلوچه فاقد گلوتن بوده و  برای تولید تجاری این محصول برنامه‌ریزی شده است.حسینی ادامه داد: تجاری‌سازی و کارآفرینی از اهداف اصلی پژوهش در جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی است.

وی بیان کرد: با تولید کلوچه عناب به عنوان یک میان وعده مقوی، گامی در کاهش سوءتغذیه ناشی از مصرف تنقلات کم ارزش در کودکان برداشته و به ارتقای سلامت جامعه کمک خواهد شد.

عضو گروه پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی یادآور شد: تمامی محصولات دانش‌بنیان فراسودمند که در مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان به مرحله تولید آزمایشگاهی رسیده‌اند، فاقد شکر بوده و از گیاهان دارویی برای شیرین‌کننده استفاده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.