×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دمنوش های مناسب رفع استرسها

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: استفاده از سرکه ها،به وِیژه سرکه سیب در دراز مدت سبب ضعف اعصاب می شود. همچنین استفاده طولانی مدت از آن سبب لرزش دست وپارکینسون می شود.

وی افزود: استفاده بی رویه از ترشی، چای سیاه، چای سبز، خوردن غذاهای سوخته و غذاهای تند حاوی حجم زیادی فلفل و زنجبیل به دلیل افزایش فشارخون سبب ضعف اعصاب می شود، همچنین مصرف غذاهای اسیدی  خصوصا هنگام صبح و در حالت ناشتا مانند آبغوره و لیموترش سبب اختلال در سیستم عصبی می شود.

دمنوش گیاهی

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه اصولا دمنوش های تقویت کننده اعصاب دارای طبع گرم هستند تصریح کرد:مصرف دمنوش ترکیبی گیاه زیرفون به همراه هل باد و به لیمو فوق العاده آرامبخش، ضد تپش قلب، خواب آور و تقویت کننده اعصاب است.

حیدری تاکید کرد: دمنوش ترکیبی گل ساعتی، پنیرک صحرایی و هوفاریقون دارای طبع معتدل بوده، فوق العاده آرامبخش و مقوی اعصاب است و استفاده از آن شبها قبل از خواب توصیه می شود.

وی اظهار داشت: دمنوش ترکیبی شقایق، زعفران و بابونه فوق العاده نشاط آور و آرامبخش تقویت کننده اعصاب و حافظه است. دمنوش گیاه نعنا فلفلی تنظیم کننده سیستم عصبی و هورمون در خانم ها بوده و ارامبخش، تقویت کننده کبد و ضد تهوع است.

این پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: استفاده از دمنوش ترکیبی لاواند،گل محمدی،چند پر گل شقایق و بنفشه دارای طبع معتدل بوده و برای همه مزاج ها مفید است،استفاده از آن سبب ایجاد آرامش شده و جایگزین خوبی برای چای است.

حیدری افزود: دمنوش چای سفید به همراه زنجبیل و به لیمو دارای طبع گرم و آرامبخش بوده اما در افرادی که دارای طبع خیلی سرد و دارای اضافه وزن هستند توصیه می شود.

وی یادآور شد: افراد قبل از استفاده از دمنوش ها باید مزاج خود را بشناسند و با توجه به آن از دمنوش های موثر استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.