×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دود کندر: از تقویت حافظه ومغز تا پیشگیری از آلزایمر

کندر رزین گیاهی gum olibanum

رزین گیاهی کندر Gum olibanum

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، کندر گیاهی درختچه ای است که از آن صمغی رزینی گرفته می شود که از لحاظ ظاهری تقریبا شبیه به کتیرا دیده می شود. این صمغ به رنگ سفید یا زردروشن است و معمولا برای تقویت حافظه کاربرد دارد.

یکی از روشهای مصرف صمغ کندر، سوزاندن آن در روی زغال و یا مخلوط کردن آن با اسپند است که باعث انتشار دود سفیدی همراه با عطر مطبوعی در فضا می شود که از دود دارای خواص درمانی می باشد.

سید جواد علوی درباره برخی اعمال درمانی اظهار داشت: بُخور و دود کردن کُندر و اسپند و به کار بردن عطرهای طبیعی همه از روش‌های درمانی هستند که در طب سنتی و اسلامی کاربرد زیادی دارد.

به‌گفته وی بُخور گیاهانی مانند بابونه، استوخدوس، نعنا، آویشن، گل محمدی و گل‌ها و گیاهان معطر هر کدام به‌تناسب در پاک‌سازی و شفافیت پوست، ایجاد آرامش و نشاط، رفع سرماخوردگی، سینوزیت و … توصیه می‌شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: دود کردن کُندر و اسپند گرم کنندۀ مغز، تقویت حافظه و ضدآلزایمر، نشاط‌آور، ضدعفونی کنندۀ محیط و پاک‌سازی هوا است، همچنین دود کردن صبحگاهی کُندر در منزل، سنت حضرت رضا (علیه السلام) بوده است.

هم اکنون نیز در حرم حضرت رضا(ع) همیشه خدام برای معطر و ضدعفونی کردن فضای حرم مطهر، کندر دود می کنند.

دود کندر

دود کردن کندر در حرم امام رضا(ع)

علوی خاطرنشان کرد: باید از عطرهای طبیعی مانند گلاب، عصارۀ طبیعی گل‌هایی نظیر عطر بهارنارنج، استوخدوس، بالنگ، رزماری و … که هر کدام برای بیماری‌های خاص کاربرد دارند، بهره گرفت؛ زیرا عطر و ادکلن صنعتی به‌دلیل دارا بودن الکل و مواد محرک شیمیایی روی سیستم عصبی تأثیر ناگواری می‌گذارند.

  1. بابک

    بسیار مفید گاهی فراموش میشن این طور داروهای مفید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.