×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح کارگاه کشت گیاهان دارویی توسط بسیج سازندگی در اردبیل

به همت بسیج سازندگی سپاه اردبیل، نخستین کارگاه کاشت گیاهان دارویی ،درقالب طرحهای اقتصاد مقاومتی در روستای دیولیق سردابه افتتاح شد.

سرگرد پاسدار نوحی مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج اردبیل در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه این کارگاه برای نخستین بار در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی و به همت چند نفر از جوانان تحصیل کرده رشته کشاورزی در سطح استان راه اندازی شده است گفت: با ایجاد چنین کارگاههایی علاوه بر اجرای فرامین مقام معظم رهبری بر بهره مندی جوانان از تخصص خودشان، توانسته ایم در تولید گیاهان دارویی گامی بزرگ برداریم.

وی افزود: در این کارگاه ۴ گونه گیاهی آلوئه ورا، سرخارگل، به لیمو و کدوی طبی پرورش داده می شود که زمینه اشتغال ۸ نفر را فراهم کرده است.

فرمانده سپاه و بسیج ناحیه اردبیل نیز در کارگاه کشت گیاهان دارویی در روستای دوریق سردابه اظهار کرد: ما با پرداخت تسهیلات مناسب بین کشاورزان و زارعان تلاشمان بر این است تا در ابعاد مختلف کشت و زرع و تولید بومی و منطقه‌ای توسعه پیدا کند.

الله‌شکور عبدی تصریح کرد: با تلاش جامعه بسیج مهندسان در حوزه کشاورزی کشت و زرع به ویژه محصولات نوینی همچون زعفران، گیاهان دارویی و پسته رونق مضاعف‌تری پیدا کرده تا درآمدزایی روستاییان و فعالان بخش کشاورزی افزایش یابد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی تلاش جدی بر این است تا در این راستا بتوانیم اهداف، برنامه‌ها و تدابیر لازم را در توسعه بخش کشاورزی کارآمد فراهم آوریم.

فرمانده سپاه و بسیج ناحیه اردبیل عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه به تولید داخلی و حمایت از این بخش هستیم که قطعاً می‌تواند آثار خوب و رضایت‌بخشی را نیز در تقویت و توانمندسازی بیشتر تولید با اهداف اقتصاد مقاومتی به همراه داشته باشد.

عبدی متذکر شد: ما از کارگاه‌ها و تشکل‌های تعاونی تولید گیاهان دارویی حمایت می‌کنیم و معتقدیم با بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت‌ها و توان مضاعف می‌توانیم مطلوب‌تر از گذشته اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را به سرانجام برسانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.