×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر علیرضا یزدی نژاد در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب افزود: این گیاه در طب سنتی به‌عنوان خواب‌آور و درمانی برای دردهای گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی زنجان، خاصیت خلط‌ آوری این گیاه را از تاکیدات طب سنتی عنوان کرد و افزود: همچنین دانه‌های گیاه مرزه کوهی در گذشته درمانی برای تب بوده است.

یزدی‌نژاد، خاصیت کاهنده رشد تومورهای سرطانی را از آخرین دستاوردهای دانشمندان در بررسی بر روی این گیاه اعلام کرد و گفت: تحقیقات دانشمندان نشان داده است که عصاره مرزه کوهی، رشد تومورهای مغزی را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.

این متخصص گیاهان دارویی با یاداوری اینکه استفاده از مرزه کوهی در کنار داروهای اعصاب، موجب افزایش دوز داروها می‌شود، گفت: این گیاه مختص فلات ایران به‌ویژه نواحی شرقی ایران، نواحی شرقی و مرکزی ترکیه و عراق بوده و در اروپا و آمریکا یافت نمی‌شود.

یزدی‌نژاد با اشاره به اینکه شکل ظاهری این گیاه شباهت زیادی به گیاه آویشن دارد، اظهار کرد: تفاوت این دو گیاه در این است که گیاه مرزه کوهی تراکم برگ کمتری نسبت به آویشن دارد و همچنین استفاده از سرشاخه‌های گل‌دار این گیاه موجب افزایش خاصیت درمانی آن می‌شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.