×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید محصول پایدار ضد سرطان از زعفران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، مهدی جعفری مجری طرح، اجرای این طرح را در راستای ایجاد ارزش افزوده دانست و گفت: ما در این طرح با عنوان “بهینه‌سازی و مدل‌سازی استخراج و میکروانکپسوله کردن ترکیبات موثره زعفران” ترکیبات موثره زعفران با اثراتی چون ضد سرطان و ضد استرس را استخراج و سپس با کاربرد نانو حامل‌هایی محصولی پایدار تولید کردیم.

وی با بیان اینکه این طرح با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای کشور به عنوان بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان نتایج این تحقیق کمک زیادی به اقتصاد و رشد صنعت بومی این محصول می‌کند.جعفری ادامه داد: در این طرح از فناوری ریز پوشانی استفاده شد و با کاربرد آن زعفران را به ماده‌ای قابل استفاده در صنایع بهداشتی و غذایی تبدیل کردیم. پس این گیاه را با فناوری پیوند دادیم تا راهکاری برای جلوگیری از خام فروشی آن ارائه دهیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطر نشان کرد: ترکیبات دارویی و زیست فعال مورد نیاز بدن در فناوری ریز پوشانی داخل پوشش‌هایی در مقیاس نانو و میکرو قرار می‌گیرد. در این صورت ماده از شرایط نامساعد محیط و فرآیند در امان می‌ماند. پس از آن به صورت هدفمند به بافت‌های بدن می‌رسد.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به گفته وی، این طرح با موفقیت در سطح پایلوت انجام و ثبت اختراع شده است. هم اکنون نیز در مراحل تجاری‌سازی قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.