×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرآوری گیاهان دارویی در همدان نیازمند برنامه ریزی هدفمند است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل ازایرنا ˈاحمد فضلعلیˈ روز شنبه در نخستین نشست کمیته راهبردی گیاهان دارویی استان همدان افزود: باید مراحل کاشت ، داشت و برداشت ، فرآوری و استفاده از عرصه های منابع طبیعی برای گیاهان دارویی با برنامه ریزی هدفمند باشد.

وی ادامه داد: باید از توان همه دستگاه های اجرایی برای تولید هماهنگ و منسجم گیاهان دارویی در استان استفاده کرد بنابراین یکی از مهمترین اهداف تشکیل این کمیته یکدستی در اجرا است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد همدان نیز گفت: همدان را به عنوان شهر بوعلی سینا و یکی از مراکز گیاهان دارویی می شناسند که دارای مراکز علمی خوبی نیز در این زمینه هست.

ˈمحمد مهدی گودرزی سروشˈ افزود: زیرساخت های مناسبی در زمینه گیاهان دارویی در استان وجود دارد که در صورت سازماندهی در این کمیته می توان به اهداف تولید و توسعه پایدار بخش کشاورزی رسید و همچنین استان همدان به عنوان پایلوت گیاهان دارویی مطرح شود.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان نیز گفت: ۳۹۴ گونه گیاهان دارویی در این استان شناسایی شده که ۳۱۵ گونه آن خودرو است و مابقی آن به کشت می شود.

ˈحسین صباغ پورˈ افزود: تضمین بازار گیاهان دارویی در ترغیب و تشویق کشاورزان برای تولید و توسعه بیشتر سطح اراضی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: با وجودی که در بخش تولید و عرضه سنتی گیاهان دارویی در این استان کارهای خوبی انجام شده ، واحدهای مدون شناسنامه دار فرآوری در استان وجود ندارد.

ˈمحمد رضا شهسواریˈ اظهار داشت: در زمینه کشت و فرآوری گیاهان دارویی آمادگی کامل در استان وجود دارد که در صورت حمایت می توان برای تجاری سازی گیاهان دارویی نیز برنامه ریزی کرد.

وی بیان کرد: عرضه گیاهان دارویی به شکل خام سودآوری لازم را برای کشاورزان ندارد بنابراین راه اندازی واحدهای فرآوری این محصول در استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.