×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد مزارع الگویی گیاهان دارویی در استان بوشهر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مزارع به کشت گیاهان دارویی از جمله آویشن، نعنا فلفلی، رزماری، زنیان، بابونه، زیره سبز، رازیانه و بادام زمینی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: در راستای ارتقای سطح بهروری کارگاههای آموزشی با حضور بهره برداران در نقاط مختلف استان برگزار می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: توسعه گیاهان دارویی در استان یکی از برنامه‌های اساسی در اصلاح الگوی کاشت و تولید بخش کشاورزی است.

دانا با اشاره به وجود رویشگاه‌های طبیعی و نیز گونه‌های مختلف گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی استان یادآورشد: با توجه به شرایط و محدودیت منابع آبی استان، توسعه کاشت گیاهان دارویی به دلیل کم آب بر بودن می‌تواند ضمن بهره وری در راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب از عملکرد اقتصادی مطلوبی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: آموزش بهره برداران و کارشناسان و نیز ایجاد مزارع الگویی گیاهان دارویی در شناخت و ارتقا آگاهی کشاورزان بسیار موثر است.

دانا ادامه داد: توسعه و کشت گیاهان دارویی در قالب کشت‌های قراردادی و نیز توسعه مراکز فرآوری محصولات گیاهان دارویی به‌منظور دسترسی مناسب‌تر تولیدکنندگان گیاهان دارویی به مراکز فروش از رویکردهای دولت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.