×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۳ هزار تن گیاه دارویی در مناطق عشایری قزوین برداشت شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید ابیت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: این میزان گیاهان دارویی براساس مناطق عشایری در رودبار الموت، طارم سفلی و بخش کوهین از توابع شهرستان قزوین برداشت شده است.

وی تصریح کرد: انواع زرشک کوهی، کاکوتی، ریواس، آویشن، گل گاو زبان و گل محمدی از عمده گیاهان دارویی برداشت شده در مناطق عشایری استان قزوین بوده است.

به گفته این مسئول، تنوع بخشی در اقتصاد جامعه عشایری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این قشر، از سیاست های اصلی سازمان امور عشایر بوده که تلاش شده در حوزه کشت و برداشت گیاهان دارویی توسعه و پیشرفت چشمگیری حاصل شود.

ابیت با بیان اینکه مناطق مستعد عشایری استان با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی شناسایی شده است، اظهار کرد: افزایش سطح آگاهی از طریق برگزاری دوره های آموزش آشنایی با انواع گیاهان دارویی مختص هر منطقه و همچنین روش‌های صحیح برداشت و کاشت گیاهان دارویی در دستور کار اداره امور عشایر استان قزوین قرار دارد.

رییس اداره امور عشایر استان قزوین با اشاره به اینکه عشایر همواره با تولیدات خود منشا نعمت برای کشور و استان بوده اند، خاطرنشان کرد: عشایر با کمترین هزینه‌ای که برای دولت دارند نقش بسیار تاثیرگذاری را در تامین امنیت غذایی ایفا می کنند.

گفتنی است، ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین سکونت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.