×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید قرص گیاهی کروسینا از زعفران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، احمد مهاجری مدیرعامل شرکت تولید کننده این دارو گفت: کروسینا قرص گیاهی حاوی کروسین زعفران است. این قرص پس از خالص سازی کروسین به شکل داروی صنعتی در می آید و پس از طی فرایند بسته بندی در مجموعه های همکار، وارد بازار می شود.تا به امروز مطالعات بالینی گسترده ای روی این قرص انجام شده و نتیجه مصرف این قرص در جامعه هدف کاملا مثبت بوده است.

وی افزود: افسردگی، اختلال وسواس، افسردگی بعد از زایمان و برخی اختلال های روانشناسی مشابه از جمله مواردی بوده که پس از مصرف این داروی طبیعی، برطرف شده است.

این فناور ادامه داد: مصرف کروسینا نتایج مثبتی روی التهاب های شبکیه و اختلالات چشمی، کاهش عوارض شیمی درمانی و التهاب مفاصل داشته است.این دارو در دو فاز خالص سازی، تبدیل به قرص و پکیجینگ تولید می شود و تلاش شده تا روند کیفی سازی این دارو در طول مطالعات رو به توسعه باشد.

مهاجری یادآور شد: تفاوت کروسینا با نمونه های دیگر در قیمت مناسب و خلوص بالای ماده طبیعی پایه آن است. نتایج تحقیقات نشان می دهد کروسینا تولید شده در پویش داروی سینا به مراتب غنای بالاتری نسبت به نمونه های مشابه دارد که این نتیجه شیوه استخراج و خالص سازی منحصربفرد است.

 

تولید داروی گیاهی از زعفران برای کنترل التهاب

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، زعفران در درمان و کنترل آلزایمر و اختلالات روانی به اندازه داروهای رایج شیمیایی موثر است و یکی از اثرات برجسته این دارو کاهش ضخامت شبکیه چشم در بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی است. در مطالعات بالینی قرص کروسینا توانست در مدت سه ماه میزان HbA۱C بیماران دیابتی را کاهش داده از التهاب شبکیه چشم کاسته و میزان دید بیمار را افزایش دهد. به دلیل خواص آنتی اکسیدانتی قوی، قرص کروسینا می تواند در اختلالات و عوارض قلبی- عروقی و مغزی اثرات پیشگیرانه و درمانی داشته باشد.

مدیرعامل پویش داروی سینا نصریح کرد: بررسی های نخستین نشان دهنده اثربخشی کروسین در درمان بیماری های التهابی نظیر استئوآرتریت است. همچنین تحقیقات نشان داده است که زعفران می تواند در درمان چاقی و در رژیم های کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد.

مهاجری همچنین گفت: در حال حاضر چندین طرح پژوهشی در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد روی خواص دارویی قرص کروسینا در حال انجام است و امید می رود نتایج مثبت این تحقیقات اثرات بالقوه و درمانی این داروی مکمل را هرچه بیشتر مشخص کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.