×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید داروی گیاهی کمکی برای درمان آسم کودکان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، این دارو با همت دکتر حمید آهنچیان، دانشیار آلرژی و ایمونولوژی کودکان این دانشگاه به شکل شربت و با نام تجاری “z- cough” در شرکت زجاج درمان طوس ثبت اختراع شده است که از موثرترین داروهای گیاهی برای درمان سرفه بیماران آسماتیک به شمار می‌رود.

دانشیار آلرژی و ایمونولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص با اشاره به اینکه این شربت گیاهی اثرات مثبتی بر روی بیماران آسمی دارد، گفت: با توجه به اثرات مثبتی که برخی بیماران مبتلا به آسم از داروهای گیاهی می‌گرفتند یک ارزیابی جامع در مورد داروهای گیاهی در زمینه آسم انجام شد.

دکتر آهنچیان افزود: در فرایند تهیه و تولید این دارو، تمام منابع طب سنتی ایران شامل قانون ابن سینا، ذخیره خوارزمشاهی و مقالات مربوط به طب گیاهی چینی و دیگر کشورها در مورد بیماری آسم و نسخه‌های مربوط به پزشکان گیاهی قدیمی مشهد و داروهایی که به کودکان مبتلا به آسم تجویز شده بود، که بیش از ۱۷ نوع گیاه مختلف را شامل می شود، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی گفت: از بین این منابع علمی، موثرترین‌ها انتخاب شد و در یک کارآزمایی بالینی با کنترل دارونما به کودکان آسماتیک پس از سرماخوردگی تجویز شد، که با توجه به اثرات سودمند در کاهش سرفه‌ها، شربت گیاهی ضد سرفه Z-cough ، ثبت اختراع شده و این دارو پس از اخذ مجوزهای لازم فرموله و تولید شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این شربت برای کودکان آسماتیک و نیز درمان سرفه‌ سرماخوردگی‌های ویروسی موثر است.

آهنچیان افزود: این دارو هم اینک در بخش داروهای گیاهی داروخانه بیمارستان امام رضا(ع) در دسترس عموم قرار دارد و برای رده سنی بالای چهار سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این شربت گیاهان دارویی با دز خیلی پایین به علاوه عسل برای کودکان مفید است و تاکنون هیچ عارضه‌ای برای این دارو ثبت نشده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.