×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معضل بوته کَنی و ریشه‌کَنی گیاهان خوراکی و دارویی در طبیعت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ علیرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز امسال آتش سوزی و قاچاق چوب در پهنه استان اصفهان نداشتیم، اظهار داشت: یکی از معضلات کنونی در عرصه‌های طبیعی استان بوته کَنی و ریشه‌کَنی گیاهان خوراکی و دارویی مانند انواع کنگر، موسیر و.. است که برخی گردشگران در طبیعت، بی رویه اقدام به از ریشه درآوردن این گیاهان می‌کنند که باعث نابودی گیاهان شده و به افراد توصیه اکید داریم که برای حفظ طبیعت از کَندَن این اقلام خودداری کنند.

۱۰ هکتار از مراتع اصفهان در آتش سوخت

وی با اشاره به اینکه در آستانه روز طبیعت قرار داریم، خاطرنشان کرد: از هم وطنان تقاضا داریم که در عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها آتش روشن نکنند یا اگر آتشی روشن کردند مراقبت کنند که درختان خشک آتش نگیرند و در زمان ترک محل آتش را خاموش کنند که سبب حریق در مراتع و جنگل‌ها نشود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ طی هشت مورد آتش سوزی حدود ۱۰ هکتار از مراتع استان از بین رفت، گفت: طی سال گذشته به دنبال گشت‌های پیشگیرانه یگان حفاظت برای جلوگیری از قطع درختان در جنگل‌ها ۳۸ فقره پرونده در مراجع قضائی تشکیل شد.

یک هزار و ۱۶۹ اصله درخت در اصفهان قطع شد

سرهنگ طاهری با بیان اینکه متأسفانه در سال گذشته یک هزار و ۱۶۹ اصله درخت در استان توسط افراد ناآگاه و سودجو قطع شد، تصریح کرد: تخلف این افراد در مراجع قضائی در حال پیگیری است.

وی ابراز داشت: همچنین در سال گذشته، ۱۱۶ تُن چوب جنگلی و ۱۹ تُن زغال از سوداگران طبیعت کشف شده که به طور عمده از مبدا استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به اصفهان وارد شده بود.

خلع ید متصرفان از ۵۲۹ هکتار اراضی ملی اصفهان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه ۹۰ فقره پرونده کشفیات قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی در مراجع قضائی تشکیل شد، افزود: همچنین ۲۸۹ فقره حکم قضائی خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی در سال گذشته اجرا و ۵۲۹ هکتار از اراضی استان از دست متصرفان آزاد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.