×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فراوری مناسب، راهی برای بهبود صادرات گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، احمدرضا رییس‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرآوری مناسب و با کیفیت سبب یافتن بازارهای جدید جلب نظر مساعد مشتریان خارجی می‌شود اما آنطور که باید و شاید به این موضوع توجه نشده است؛ استان اصفهان از جمله مناطق مستعد در صنعت کشت و تولید گیاهان دارویی است اما در زمینه فرآوری باید بیشتر تلاش شود تا شاهد صدور بیشتر محصولات به دیگر کشورها باشیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، جلوگیری از خام فروشی تولیدات را ضروری خواند و گفت: این امر مستلزم احداث و گسترش واحدهای فرآوری و بسته‌بندی است.

وی اضافه کرد: صادرات سال گذشته گیاهان دارویی استان شامل گل و غنچه گل محمدی، شیرین بیان، گلاب و عرقیات، موسیر، زعفران، صمغ باریجه و آنغوزه به خارج از کشور به وزن یکهزار و ۱۹۶ تن، ۲ میلیون دلار ارزش داشت که بی‌شک این رقم با طرح‌های مناسب و فرآوری بیشتر افزایش خواهد یافت.

رییس‌زاده با بیان اینکه ۶۰ گونه از ۸۰ گونه مورد کشت گیاهان دارویی کشور در این استان قابلیت کشت دارد، خاطرنشان کرد: استان اصفهان نسبت به دیگر مناطق رتبه پنجم سطح زیر کشت گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در استان فعالیت دارند که مجموع تولیدشان ۶۵ هزار تن است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با داشتن ۵۶۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان و ۳. ۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.