×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکمیل پروژه کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران (هربی فارمد)

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با زیر بنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع در دست ساخت است. ظرفیت سالیانه کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران ۱۶۰ تن است و در این واحد تولیدی فرآوری، بسته بندی محصولات تولیدی کشاورزان پیش بینی شده است.

کارخانه فراوری گیاهان دارویی یکی از مهمترین طرح های اقتصادی در حال اجرای گچساران است که فراهم شدن زمینه فرصت های شغلی جدید، بهبود درآمد کشاورزان و ایجاد بازار فروش از حداقل مزایای بهره برداری از این طرح است.

تکمیل این کارخانه در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به منظور بهره وری از گیاهان دارویی موجود در استان و جلوگیری از خام فروشی مورد توجه خاص رئیس جمهور قرار گرفت.

پیش از این قرار بود، طرح در مدت ۲ سال به بهره برداری برسد اما پیشرفت کار آنچنان رضایت بخش نبود تا اینکه پس از سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی کارخانه گیاهان دارویی گچساران جانی دوباره گرفت.

در یک سال و نیم گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این کارخانه هزینه شده است و طبق اعلام سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد فاز نخست این طرح به طور ۱۰۰ درصد تکمیل شده و فاز دوم این طرح هم در حال ساخت است و بزودی و در سفر دوم رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۶ گونه گیاهی بومی و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است که به وفور در ارتفاعات استان یافت می‌شود.

علاوه بر این از بیلهر، جاشیر خوراکی، تره کوهی، کلوس، بن سرخ، کارده، آویشن، لاله واژگون، ترنجبین، خارو، خشت، چوش، درمه، برنجاس، کاسنی و سیاه دانه می توان به عنوان گیاهان دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد نام برد که در فصول مختلف مورد دستبرد سودجویان قرار می گیرد و همین امر نسل این گیاهان را در معرض نابودی قرار داده است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.