×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت قراردادی ۱۲ گیاه دارویی در استان فارس

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در یک ماه اخیر دستورالعمل توسعه کشت قراردادی خصوصی ابلاغ شده است گفت: جهاد کشاورزی فارس با معرفی ۴۸ شرکت تولیدی و صنعتی به وزارت جهاد کشاورزی، توسعه این نوع کشت را در دستور کار قرار داده است.

دبیری با بیان اینکه در فارس بیش از ۷۰ سال است که چغندر قند به صورت کشت قراردادی کشت می‌شود و پنبه هم از پارسال برای اولین بار به صورت قراردادی کشت شده افزود: چغندر قند، پنبه، و ۱۲ گیاه دارویی از جمله گل محمدی، زعفران، آنغوزه و نعنا فلفلی از دیگر محصولاتی است که امسال در حوزه کشت قراردادی خصوصی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت تاکنون تنها سه محصول اساسی ازجمله گندم، جو و کلزا را تحت پوشش این نوع کشت داده است افزود: در دستور العمل جدید قرار است محصولات غیر اساسی هم تحت پوشش این نوع کشت قرار گیرد.

به گفته دبیری امسال در فارس ۲۶۰ هزار هکتار گندم آبی، چغندر به صورت ۱۰۰ درصد و ۵ تا ۱۰ هزار هکتار کلزا به کشت قراردادی اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس افزود: دولت با در اختیار قرار دادن سرمایه در گردش به کارفرمایان معتبر حقیقی یا حقوقی برای ارائه تسهیلات اعم از سم، کود، بذر، ادوات کشاورزی، تسهیلات ۳ تا ۴ میلیون تومانی در ازای هر هکتار و بر اساس نیاز سنجی بازار مصرف و صادرات محصول توسعه کشت قراردادی خصوصی را در دستور کار قرار داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.