×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خواص بی نظیر مرزه را بشناسید

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران، داود حاج محمد خانی درباره خواص گیاه مرزه اظهار کرد: این گیاه اشتها آور و از خانواده آویشن است که بیشتر خواص آویشن را هم دارد. پودر مرزه را می‌توان به صورت ادویه در غذا  استفاده کرد. گیاه مرزه ضد نفخ است و  برای کسانی که به بیماری اسهال دچار شده اند می‌تواند مفید عمل کند.

او بیان کرد: افرادی که از لاغری رنج می‌برند و می‌خواهند وزنشان را افزایش دهند، این گیاه را با نان و پنیر بخورند و اگر گیاه مرزه با شکر خورده شود برای تقویت چشم مفید است. همچنین در صورتی که با مصلحات این گیاه که عسل و کتیرا هستند، آن را مصرف کنید مسمومیت غذایی گوارشی را درمان می کند. همچنین افرادی که مشکل قلبی دارند این گیاه را فراموش نکنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: این گیاه را به صورت پخته و دمنوش هم می توان مصرف کرد به این صورت که گیاه مرزه را با انجیر بپزیم و سپس میل کنیم. این روش پخت برای بیماری آسم و تنگی نفس مفید است و همچنین دمنوش آن را هم می‌توانید با ترکیب عناب استفاده کنید که برای درمان غلظت خون اثر قابل توجهی دارد.

او گفت: کسانی که در طحال مشکل دارند گیاه مرزه را در سرکه بخیسانند و سپس میل کنند. اما افرادی که ریه حساسی دارند این نکته را در نظر داشته باشند که این گیاه را به تنهایی میل نکنند. همچنین افرادی که مزاج گرم و خارش بدن دارند این گیاه را کمتر استفاده کنند.

حاج محمد خانی برای برطرف کردن درد‌های مفصلی و روماتیسمی حمام دارویی را پیشنهاد داد و افزود: گیاه و تخم مرزه را جوشانده و سپس داخل وان حمام بریزید و نیم ساعت درون آن بمانید، این حمام دارویی را هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.