×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مشکل بازار فروش برای مشاغل خانگی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، یک تولیدکننده زعفران و گیاهان دارویی که از غرفه داران نمایشگاه هدایا و سوغات مشاغل خانگی بابل است می گوید: مشکل فروش و نبود بازار بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان مشاغل خانگی است.
در نخستین نمایشگاه هدایا و سوغات مشاغل خانگی که در مصلی بابل برگزار می شود غرفه ای به فروش زعفران دودانگه ساری اختصاص یافته که عطر و کیفیت آن قابل رقابت با زعفران قائنات خراسان است.
زهرا اصغری تولیدکننده زعفران در این منطقه با حضور در این نمایشگاه و ارائه محصول خود، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به سبب تغییر اقلیم بستر بسیار مناسبی در روستای دودانگه ساری ایجاد شد که به زیر کشت زعفران و گل محمدی برود.
اصغری به ضرورت تشکیل شرکت تعاونی برای کشاورزان این منطقه تاکید کرد و افزود: کیفیت محصول زعفران دودانگه ساری بسیار بالا بوده و قادر است بازارهای زیادی را به خود اختصاص دهد.
وی تصریح کرد: طبق بررسی به عمل آمده مشخص شد گل محمدی کشت شده در این منطقه دارای اسانس درجه یک بوده و با گلاب کاشان قابل رقابت است.
این تولیدکننده از عدم تخصیص تسهیلات و حمایت کافی دولت برای رونق کسب و کار این حوزه خبر داد و گفت: اقدام به فروش تولیدات خود اعم از زعفران، گل محمدی، گل بابونه، گل گاوزبان، گلپر، بارهنگ و غیره کردیم که با مشکل بازار فروش مواجه شدیم.
اصغری با بیان اینکه حضور در نمایشگاه در واقع معرفی تولیدات کیفی و مرغوب ماست، افزود: امیدواریم شرایطی برای مشاغل خانگی فراهم شود تا در فروش کالا دچار مشکل نباشند.
وی با اشاره به اینکه اگر تولیدات داخلی در همان استان مورد حمایت قرار گیرد نیازی به بازار فروش نخواهیم داشت، گفت: اگر شرایطی فراهم شود که مردم مازندران زعفران و گل محمدی و دیگر گیاهان معطر و دارویی مورد نیاز خود را از ما و داخل استان خریداری کنند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان در حوزه فروش حل می شود که این مهم نیازمند اطلاع رسانی و حمایت متولیان امر دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.