×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۱۳۰۰۰ تن گیاهان دارویی و معطر در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، اکبر کرامتی در یازدهمین جشنواره برداشت گل‌محمدی عنصرود با اشاره به وجود ظرفیت بسیار بالای استان در زمینه گیاهان دارویی، اظهار کرد: بیش از ۴۰ نوع گیاه دارویی در استان تولید می‌شود که از لحاظ اقتصادی، اقلیمی و سازگاری و ارزش افزوده منحصر به‌فرد بوده و تعدادی هم مختص استان ماست.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین مشکل حوزه گیاهان دارویی مربوط به صنایع تبدیلی است، ادامه داد: گل‌محمدی به صورت خام در بازارهایی چون تهران و اصفهان به فروش می‌رسد و متاسفانه نمی‌توانیم ارزش افزوده‌ای از آن برای استان جذب کنیم.

کرامتی با اشاره به برگزاری منظم کمیته فنی گیاهان دارویی در استان با حضور صنایع، دانشگاه‌ها، محققان و افراد نقش آفرین، گفت: امسال براساس تصمیمات گرفته شده برای افزایش سطح زیرکشت و ارقام اصلاح شده گیاهان دارویی استان، با بیش از ۳ هزار هکتار اراضی دیمی گیاهان دارویی بعد از فارس رتبه دوم را در راستای تولید گیاهان دارویی داریم.

وی یادآور شد: حرکت ما به سمت تکمیل زنجیره‌ ارزش تولید گیاهان دارویی و به خصوص گل‌محمدی بوده و پیگیری‌های مربوطه نیز در دست انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نبود صنایع تبدیلی، مشکل اصلی در حوزه تولیدات و محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: خام فروشی محصولات کشاورزی که کم سودترین روش برای رسیدن به درآمد است در استان ما رایج است و یکی از نمونه‌های آن گل‌محمدی است که به صورت خام در بازار تهران و اصفهان عرضه می‌شود و فرآوری شده آن با قیمت چند برابری از طریق این شهر روانه بازار مصرف می‌شود.

 کرامتی با اشاره به اینکه گل‌محمدی بیشتر به صورت دمنوش و مربا در بخش خانگی مصرف می‌شود و فرآوری آن هم در حد گلابگیری است، اضافه کرد: انواع گیاهان دارویی مانند گل محمدی در استان تولید می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.