×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش مؤثر کشاورزی استان اصفهان در تأمین شاخصه امنیت غذایی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایمنا، مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: شاخص‌ترین گیاه دارویی تولیدی استان اصفهان زعفران است که ضریب کیفیت بیشتر از محصولات استان خراسان دارد. علی شریفی در نشستی با رایزنان وزارت امور خارجه، اظهار کرد: به رغم مشکلات ناشی از خشکسالی و کم‌آبی بخش کشاورزی استان اصفهان در تأمین شاخصه امنیت غذایی برای مردم استان نقش مؤثری در ضریب امنیت غذایی کشوری بر عهده دارد.
وی افزود: در تولید شیرخام، گوشت قرمز، تخم مرغ، مرغ و سایر محصولات باغی اصفهان رتبه‌های اول تا پنجم کشوری را دارد. تولید پیاز، سیب‌زمینی و محصولات گلخانه‌ای از جمله مزیت‌های نسبی استان اصفهان است.
مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد بذر مصرفی حوزه کشاورزی اکنون وارداتی است اما در اصفهان تولید بذرها آغاز شده است. شاخص‌ترین گیاه دارویی تولیدی استان اصفهان زعفران است که ضریب کیفیت بیشتر از محصولات استان خراسان دارد.
شریفی افزود: اصفهان می‌تواند محل تمرکز صنایع تبدیلی برای کشور بوده و در حوزه صادرات ایفای نقش کند. در بخش محصولات پروتئینی به اندازه بیش از ۱۳ استان در اصفهان تولید انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: تولید کلنی زنبور عسل، تولید ماهیان زینتی و صادرات آن و تولید بچه‌ماهی قزل‌آلا نیز از جمله مزیت‌های رقابتی بخش کشاورزی استان اصفهان است. سالانه ۲۷۸ هزارتن محصولات مختلف کشاورزی از استان اصفهان به ترکیه، روسیه، کانادا، چین، هند و … صادر می‌شود.
مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: میز صادرات بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی ایجاد شده است. مطالعه بازار و شناسایی مقاصد صادراتی، دیپلماسی غذایی و گردشگری کشاورزی، ایجاد بازار و روابط تجاری برای صادرات محصولات کشاورزی و جذب سرمایه و سرمایه‌گذار از جمله شاخص‌هایی است که توقع می‌رود رایزنان اقتصادی وزارت خارجه در اجرای آن اهتمام داشته باشند تا ظرفیت‌های استان اصفهان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.