×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف و ضبط ۲۷۰۰ کیلوگرم انواع گیاهان دارویی فاقد مجوز در زنجان

به گزارش شبکه خبری اموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان زنجان، از کشف و توقیف گیاهان دارویی مرتعی فاقد مجوز خبر داد. سرهنگ عباس عباسی با اشاره به کشف محموله قاچاق گیاهان دارویی، اظهار کرد: ماموران گشت مراقبت، با توقیف یک دستگاه خودرو، ۲۷۰۰ کیلوگرم انواع گیاهان دارویی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.
وی تصریح کرد: برابر قوانین و مقررات با تشکیل پرونده به تغزیرات حکومتی متهمان معرفی و در این خصوص نیز دو نفر به مراجع قضایی معرفی شد؛ چراکه برداشت غیرقانونی گیاهان دارویی از مراتع جرم بوده و با افراد سودجو که با این اقدام خود در سطح وسیع باعث نابودی مراتع می‌شود، برخورد شدید می‌کند.
عباسی، از همشهریان طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده برداشت افراد سودجو به‌طور وسیع گیاهان دارویی برای حمل و فروش با شماره ۱۵۰۴ منابع‌طبیعی استان تماس بگیرند.
فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان زنجان ادامه داد: استان زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و وجود کوهستان و دشت‌های وسیع، مهد گیاهان دارویی و خوراکی خاص و منحصر به فردی است که متاسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد سودجو برای کسب درآمد اقدام به برداشت این گیاهان در اوزان بسیار بالا می‌کنند.
این مسئول یادآور شد: از آنجایی که کندن پوشش گیاهی و برداشت آن در حد وسیع، رویش مجدد این گیاهان را با مشکل مواجه می‌‎کند و از طرفی مقاومت زمین در مقابل بارندگی کم می‌شود، دادستانی برای پیشگیری و حفظ منابع‌طبیعی به موضوع ورود کرد.
عباسی افزود: طی دستوری از منابع‌طبیعی خواسته شد با فعال کردن اکیپ‌های گشت، نسبت به کسانی که در اوزان بالا و بیش از مصرف معمولی یک خانواده اقدام به برداشت گیاهان دارویی و خوراکی می‎‌کنند اقدامات پیشگیرانه انجام شود و در صورت مشاهده تخلف، مراتب سریعاً به دادستانی اعلام شود.
این مسئول ضمن هشدار و برخورد قانونی با هرگونه تخریب اراضی، تاکید کرد: با افرادی که برای کسب درآمد به منابع‌طبیعی آسیب می‌زنند مطابق قانون برخورد خواهد شد و این افراد به جرم تخریب منابع‌طبیعی بازداشت و خودروی آن‌ها توقیف می‌‎شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.