×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خرید ۱۶ تن گیاه دارویی به نرخ توافقی از کشاورزان سبزوار

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، رییس اداره تعاون روستایی سبزوار گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان ۱۶ تن گیاه دارویی به نرخ توافقی از کشاورزان این شهرستان از ابتدای سال کنونی خریداری شد.
امرالله شمس  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گیاهان شامل نعنا فلفلی، گل محمدی و خارخاسک است که توسط شرکت تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی از کشاورزان خریداری شده است.
وی ادامه داد: ارزش گیاهان دارویی خریداری شده هفت میلیارد ریال است که تاکنون ۴۰ درصد این مبلغ به کشاورزان پرداخت شده است.
رییس اداره تعاون روستایی سبزوار با بیان این که این شهرستان یکی از قطب های گیاهان دارویی شرق کشور است گفت: این خرید در راستای حذف واسطه ها، دلالان سودجو و حفظ تعادل قیمت در بازار به نفع کشاورزان و تولید کنندگان صورت گرفته است.
شمس افزود: سال زراعی گذشته نیز در راستای حمایت از تولید کنندگان ۴۸ تن گیاه دارویی به نرخ توافقی از کشاورزان این شهرستان به ارزش هشت میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال خریداری شد و این شهرستان در این حوزه رتبه نخست را در بین شرکتهای تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی استان خراسان رضوی کسب کرده بود.
وی ادامه داد: با توجه به رونق کشت گیاهان دارویی در سبزوار توسعه صنایع فرآوری آن علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات، نقشی موثر در شکوفایی اقتصاد شهرستان و افزایش اشتغال دارد.
شهرستان سبزوار دارای ۵۴ هزار هکتار کشتزار و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار در این عرصه فعالیت می‌کنند.
سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سبزوار تولید می شود. این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است و در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.