×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت شهرک گیاهان دارویی در قزوین

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در شورای تحقیقات، آموزش و ترویج بخش کشاورزی و قرارگاه دانش بنیان کشاورزی استان قزوین که با حضور سید مجتبی خیام نکویی رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده بود، افزود: اجرای این ۲ طرح تحولات خوبی را برای کشاورزی استان قزوین به همراه خواهد داشت‌.

وی در ادامه اظهار داشت: نقطه مطلوب تحقق دانش بنیان هنگامی است که بهره‌بردار کشاورزی خریدار علم محققان باشد. 

وی اضافه کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که‌ بهره‌بردار هزینه تحقیقات را بپردازد تا فنون و علوم جدیدی در اختیار بگیرد و به معنای واقعی کلمه اتصال حلقه تات (تحقیقات، آموزش و ترویج) اجرایی شود. 

افلاطونی تاکید کرد: امروز جامعه و به خصوص بخش کشاورزی نیازمند بازار بورس خدمات دانش بنیان است؛ یعنی دانش به قدری ارزشمند باشد که امکان فروش داشته باشد. 

این مسوول با بیان اینکه ظرفیت‌های علمی خوبی در بخش کشاورزی استان قزوین وجود دارد، گفت: جز معدود استان‌هایی هستیم که یک کشاورز به صورت خودجوش و با هدف اشتیاق بالا به کسب علم در باغ خود مرکز تحقیقات دایر کرده و این نیازمند حمایت است. 

افلاطونی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه ژنوتیپ‌های گیاهان دارویی در استان قزوین موجود است و از نظر موقعیت جغرافیایی بازار خوبی در استان‌های همجوار استان وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان ایجاد پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی و راه‌اندازی شهرک گیاهان دارویی به شکل گردشگری در منطقه زرآباد را از عمده مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.