×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۰۰ محصول در عرصه گیاهان دارویی به وسیله شرکت های دانش بنیان تولید شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، معاونت علمی و فناوری، پس از سال‌ها مغفول ماندن طب سنتی و گیاهان دارویی؛ دوباره این صنعت قدیمی در کشور با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق احیا شد.

صنعتی که می‌تواند هم‌پای صنعت دارویی و محصولات مرسوم و پذیرفته شده در جهان؛ به نیازهای دارو و درمانی پاسخ دهند و طبیعت را به سلامتی جامعه پروند دهند. طبیعتی که خود را بی دریغ در اختیار بشر قرار داده است و استفاده درست از ظرفیت های آن می تواند عوارض درمان های رایج را هم کاهش دهد.

بر همین اساس ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تکیه بر دانش و تخصص شرکت های دانش بنیان و با حمایت از فعالیت آنها سعی کرده نقشی اثرگذار در احیای مجدد این صنعت قدیمی و کاربردی داشته باشد.

همین اولویت هم منجر به شکل گیری ۲۵۴ شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و توسعه طب سنتی در کشور شده است که از این تعداد سهم دانش بنیان‌ها ۱۹۲ و شرکت های خلاق ۶۲ مجموعه ثبت شده است.

شرکت‌های فعال در این حوزه هم با دریافت حمایت‌ها و تلاش فناورانه خود توانستند بیش از ۴۰۰ محصول تولید کنند که در بازار داخلی و برخی کشورهای متقاضی عرضه می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.