×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۱۴۰۰ هکتار از اراضی کم بازده لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی، سه شنبه در همایش جهش تولید کشور که در مرکز خدمات کمالوند برگزار شد، اظهار داشت: طرح جهش تولید سال گذشته در سطح دو هزار و سه روستای استان اجرا شده که دستاوردهای خوبی هم داشته است.

وی عنوان کرد: سال اول اجرای طرح به صورت علمی در هر هکتار ۲۰۰ کیلوگرم افزایش تولید داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: امسال با توجه به‌میزان بارش، پراکنش و توصیه‌های کاشت، داشت و برداشت قطعاً عملکرد در اراضی استان افزایش پیدا خواهد کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه سال گذشته پایه برداشت کاملینا در هر هکتار ۷۰۰ کیلو گرم بود، عنوان کرد: امسال در اراضی سطح زیر کشت کاملینا در شهرستان رومشکان و کوهدشت در هر هکتار هزار و ۷۰۰ کیلوگرم برداشت داشت شده که عملکرد خوبی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۴ دستگاه ادوات در حوزه جهش تولید خریداری شد، گفت: امسال اما این عدد به ۲۴۰ دستگاه افزایش پیدا کرد که رقم قابل توجهی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: انتظار داریم رقم خرید تسهیلات به دو برابر افزایش پیدا کند، سال گذشته این رقم ۱۰۰ میلیون تومان بود که برای خرید ادوات کشاورزی کافی نیست.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کم بازده استان به کاشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده است، گفت: لرستان سال گذشته در جذب سهمیه و توزیع کود رتبه اول را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم که سهمیه کود استان متناسب با عملکرد سال قبل لحاظ شود، عنوان کرد: زیرا کود نقش مهمی در افزایش تولید دارد، به عنوان نمونه برداشت گندم دیم در پل‌دختر چهار تن و ۷۰۰ کیلو گرم بوده که رقم بالایی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.