×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد شهرک استخراج و فرآوری اسانس و عصاره سیر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، طی جلسه مشترکی که با حضور فرماندار شهرستان همدان، رییس جهاددانشگاهی استان و معاون پژوهشی این مجموعه برگزار شد، طرح فناورانه جهاددانشگاهی با عنوان “استخراج و فرآوری اسانس، عصاره و مواد موثره سیر” مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه دکتر علی کلانترنیا رییس جهاددانشگاهی استان ضمن اشاره به کلیات طرح به مباحث دانش بنیان بودن طرح، ظرفیت و پتانسیل بالای آن در جهت اشتغال زایی و همراستا بودن با شعار سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

کلانترنیا افزود: طرح فناورانه سیر جهاددانشگاهی علاوه بر تولید اسانس، عصاره و مواد موثره سیر، می تواند بخش تحقیقاتی و توسعه شهرک سیر همدان نیز، قرار گیرد.

در ادامه دکتر محمدعلی محمدی فرماندار شهر همدان ضمن قدردانی و استقبال از این طرح ارزشمند جهاددانشگاهی همدان، ابراز کرد: درصدد ایجاد شهرک سیر در شهر مریانج و روستاهای اطراف هستیم چراکه عمده تولید محصول سیر در این مناطق می باشد.

دکتر خلیل میرزایی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی همدان، نیز در این جلسه ضمن اشاره به مراحل مختلف طرح در بخش های استخراج و فرآوری اسانس و عصاره سیر مبنی بر روش های نوین و دانش بنیان؛ توضیحاتی را ارائه کرد.

وی افزود: میزان مصرف فرآورده های سیر در کشور بسیار بالا بوده و هر ساله ارز فراوانی جهت واردات این محصول ارزشمند هزینه می شود که در صورت راه اندازی این واحد صنعتی، ضمن جلوگیری از خام فروشی از خروج ارز از کشور نیز، جلوگیری می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.