×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استان کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه، با توجه به کشت گیاهان دارویی درچهار هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کرمانشاه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد: پیش‌بینی می شود امسال از این میزان سطح زیرکشت هفت هزار و ۵۰۰ تن گیاه دارویی برداشت شود.

شهریار قاسمی گفت :گشنیز ، زعفران، گل محمدی، آویشن، زیره و نعناع فلفلی، گیاهان دارویی هستند که هرساله به همت کشاورزان استان کشت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی را مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، صحنه، کنگاور و سنقر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی نیازمند سرمایه گذاری در این زمینه است، یاداور شد: ایجاد صنایع فرآوری می‌تواند تولید گیاهان دارویی را رونق ببخشد و در این راستا پیگیری‌هایی برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه کشت گیاهان دارویی و صنایع وابسته به آن صورت گرفته است.
استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.