×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت گل محمدی در ابرکوه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، علی محمد هوشمند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گل محمدی در هر هکتار، ۵۷ تن گل خشک محمدی تولید می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت این محصول با ۲۵ هکتار در بخش بهمن ابرکوه قرار دارد ادامه داد: کم آبخواه بودن این محصول که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارد، ارزش افزوده بالا ، پرداخت تسهیلات کم بهره با باز پرداخت پنج ساله علت افزایش سطح زیرکشت این گل بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ادامه داد: با وجود محدودیت منابع آبی و تداوم ۲۵ سال پدیده خشکسالی و لزوم تغییر الگوی کشت سنتی ، طرح توسعه کاشت گل محمدی به عنوان گیاهی کم آبخواه در این شهرستان رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ، توسعه کشت آن با توجه به شرایط اقلیمی که منطقه کمی آبی است در برنامه کاری کشاورزان شهرستان قرار دارد.

این مسئول افزود: توسعه کاشت محصولات کم آبخواه از چند سال قبل به دلیل کاهش بارندگی و افت سطح آب های زیرزمینی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی یزد قرار دارد.

گل محمدی یکی از گیاهان دارویی به شمار می رود و خاصیت تسکین بخش دارد و این محصول همچنین برای تولید انواع عطر و ادکلن و عرق گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.