×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث بارانداز گیاهان دارویی غرب کشور در استان همدان

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان همدان، علی زمانیان گفت: شهرستان نهاوند دارای حدود ۳۰۰ نوع گیاه دارویی است که با راه اندازی این بارانداز زنجیره تامین در بخش گیاهان دارویی در غرب کشور توسط شهرستان نهاوند تامین خواهد شد.

این شهرستان در جنوب استان همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی در منطقه غرب کشور با استان‌های لرستان، کرمانشاه همسایه است.

او گفت: با راه اندازی این بارانداز همه تجار و بازرگانان می توانند به صورت دیجیتال و با حذف دلال به محصولات به صورت مستقیم دسترسی داشته باشند.

سالانه ارزش تجارت گیاهان داوریی در کشور بیش از دو میلیارد دلار است که بخش قابل توجهی از آن از طریق صادرات به دست می آید‌.

مدیرعامل مجمع خیرین اشتغال نهاوند گفت: با شروع به کار این بار انداز که در کشور بی نظیر خواهد بود تحول عمیقی در اشتغالزایی و توسعه کشاورزی در شهرستان به وجود خواهد آمد.

بر اساس سند ملی گیاهان دارویی دولت مکلف است کشت این گیاهان را تا پایان سال ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه به ۵۰۰ هزار هکتار برساند بر اساس این هدف هم‌اکنون  ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد که سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان همدان در سال ۱۳۹۵شش هزار و ۸۷۷ هکتار بوده که دارای رتبه سوم در کشور است.

همدان در زمینه تولید گشنیز و رازیانه رتبه اول کشور را دارد و بیش از ۳۰۰ قلم گیاه دارویی در استان همدان کشت می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت از گل‌گاوزبان، سنبل‌الطیب، بابونه، آویشن، خاکشیر، نعناع‌فلفلی، ختمی، به‌لیمو و اسطوخودوس، آرتیشو یا کنگر فرنگی، گل همیشه بهار و کاسنی است.

مهمترین مشکل در شهرستان نهاوند عدم وجود سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی، توسعه صادرات و استفاده از روش‌های نوین کاشت دانست و گفت: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی ارتقای کیفیت تولیدات داخلی در بخش کشاورزی است که این مهم با توجه به دانش روز و استفاده از نتایج تحقیقات علمی محقق می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.