×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دمنوش های تقویت کننده اعصاب

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از پژوهشکده گیاهان دارویی، یونس حیدری گفت: استفاده از سرکه‌ها، به‌ویژه سرکه سیب در درازمدت سبب ضعف اعصاب می‌شود. همچنین استفاده طولانی‌ مدت از آن سبب لرزش دست و بروز پارکینسون می‌شود.

وی افزود: استفاده بی‌رویه از ترشی، چای سیاه، چای سبز، خوردن غذاهای سوخته و غذاهای تند حاوی حجم زیادی فلفل و زنجبیل به دلیل افزایش فشار خون سبب ضعف اعصاب می‌شود، همچنین مصرف غذاهای اسیدی خصوصا هنگام صبح و در حالت ناشتا مانند آبغوره و لیموترش سبب اختلال در سیستم عصبی می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه “اصولاً دمنوش‌های تقویت‌کننده اعصاب دارای طبع گرم هستند“، تصریح کرد: مصرف دمنوش ترکیبی گیاه زیرفون به همراه هل و به‌ لیمو فوق‌العاده آرامبخش، ضد تپش قلب، خواب‌آور و تقویت‌کننده اعصاب است.

حیدری تاکید کرد: دمنوش ترکیبی گل ساعتی، پنیرک صحرایی و هوفاریقون دارای طبع معتدل بوده، فوق‌العاده آرام‌ بخش و مقوی اعصاب است و استفاده از آن شب‌ها قبل از خواب توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: دمنوش ترکیبی شقایق، زعفران و بابونه فوق‌العاده نشاط آور، آرام‌بخش، تقویت‌کننده اعصاب و حافظه است.

دمنوش گیاه نعنا فلفلی تنظیم‌کننده سیستم عصبی و هورمون در خانم‌ها بوده و آرامبخش، تقویت‌کننده کبد و ضدتهوع است.

این پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: استفاده از دمنوش ترکیبی لاواند، گل محمدی، چند پر گل شقایق و بنفشه دارای طبع معتدل بوده و برای همه مزاج‌ها مفید است. استفاده از آن سبب ایجاد آرامش شده و جایگزین خوبی برای چای است.

حیدری افزود: دمنوش چای سفید به همراه زنجبیل و به‌ لیمو دارای طبع گرم و آرام‌بخش است اما در افرادی که دارای طبع خیلی سرد و دارای اضافه وزن هستند توصیه می‌شود.

افراد قبل از استفاده از دمنوش‌ها باید مزاج خود را بشناسند و با توجه به آن از دمنوش‌های مؤثر استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.