×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دمنوش به لیمو؛ ضد اضطراب و تقویت کننده سیستم ایمنی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محسن پویان با اشاره به اینکه بنابر پژوهش‌های پژوهشگران، دمنوش به لیمو بسیار مفید برای ماه رمضان است، گفت: به لیمو، گیاهی گرم و خشک بوده و دردهای عصبی را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه این گیاه برای درد معده و سوء هاضمه مفید است و تپش قلب و سرگیجه را درمان می‌کند، افزود: این گیاه خستگی‌های روحی را درمان کرده و دم کرده آن برای تسکین درد میگرن و طنین صدا در گوش استفاده می‌شود.

این پژوهشگر گیاهان دارویی بیان کرد: اسانس به لیمو در صنایع عطر و ادکلن کاربرد داشته و چای آن حالت تهوع را برطرف و برای تقویت حافظه مفید است.

پویان با بیان اینکه به لیمو دارای ویتامین C ، کلسیم و منیزیم است و با عفونت مبارزه می‌کند، افزود: چای به لیمو از مینای دندان محافظت می‌کند.

وی با بیان اینکه گیاه به لیمو برای خوشبو و خوش عطر کردن چای استفاده می‌شود و به تنهایی خودش نیز می‌تواند به عنوان دمنوش استفاده شود، تصریح کرد: به لیمو عطر و طعم بسیار خوبی دارد و از مهم‌ترین مزایای این گیاه تقویت سیستم ایمنی است؛ علاوه بر این می‌تواند از بدن سم زدایی کرده و خون را تصفیه کند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه روزه داری به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و دمنوش‌هایی چون به لیمو نیز این تقویت را دو چندان می‌کنند، افزود: دمنوش به لیمو ترمیم کننده و ضدالتهاب بوده و مصرف آن در ماه رمضان بسیار توصیه شده است.

پویان با بیان اینکه مصرف این دمنوش در افطار و یا سحر بسیار مطلوب است، تصریح کرد: این دمنوش خاصیت ضد اضطراب و ضد تشویش دارد و برای خواب آرام می‌توانید از آن بهره ببرید؛ بنابراین مصرف این دمنوش در افطار و برای خواب راحت بین افطار و سحر مفید است.

 میزان مصرف

وی یادآور شد: بهتر است روزانه دو تا سه نوبت و هر نوبت چهار گرم برگ گیاه به صورت دم کرده مصرف شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.