×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت اختراع قرص جوشان عناب در خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، جلال‌ الدین صادقی روز سه‌ شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خام‌ فروشی محصولات کشاورزی یکی از چالش‌ها و معضلات استان است و می‌تواند یکی از علل ناکامی صادرات تلقی شود.

وی گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تولید فرآورده‌های غذایی دارویی از محصولات استراتژیک استان می‌تواند از خام‌ فروشی محصولات ارزشمند استان مانند زرشک، زعفران و عناب جلوگیری کند و یکی از بهترین راهکارهای توسعه اشتغال پایدار، ایجاد ارزش‌ افزوده محصولات و توسعه اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: میوه عناب با توجه به خواص تغذیه‌ای و دارویی بالا، پتانسیل بسیار خوبی برای فرآوری دارد و می‌توان از این محصول فرآورده‌های متعدد غذایی و دارویی تولید کرد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان از سال ۱۳۹۶ برای کاهش خام‌فروشی و صادرات خام محصولات استراتژیک استان و ایجاد فرآورده‌های متنوع‌تر و باکیفیت‌تر از این محصولات اقدام به تولید دانش فنی فرآورده‌های متعدد و متنوعی بر پایه محصولات استراتژیک استان کرده که از جمله آن می‌توان به بیسکویت عناب، کیک عناب، چیپس عناب، شکلات عناب، سرکه عناب، سرکه زرشک و گل محمدی ،کوکی عناب، مربای پری بیوتیک عناب، سس زرشک، سس عناب و آبنبات زرشک دارای خاصیت تصفیه خون اشاره کرد.

صادقی گفت: جدیدترین محصول ثبت اختراع شده در این نهاد، فرآورده «قرص جوشان آرام‌بخش و ضد افسردگی عناب» است.

وی یادآور شد: قرص‌های جوشان معمولا یک فرم ایده‌آل در بین بیماران، کودکان و سالمندانی هستند که به دلایل مختلف فیزیولوژیکی توانایی بلع قرص را ندارند.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: فرمولاسیون قرص جوشان آرام‌بخش عناب قابلیت تولید صنعتی را داشته و فاقد ساکارز و گلوتن است و به همین دلیل استفاده از آن برای افراد مبتلا به سلیاک و دیابت بلامانع است.

وی ادامه داد: این محصول فاقد نگهدارنده‌های شیمیایی و سنتزی بوده و یک محصول فراسودمند به شمار می‌آید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.