×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
صادرات فله ای میوه عناب خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، لیلا محمودی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص همایش ملی عناب، اهداف و رویکردهای آن، گفت: خراسان جنوبی تولید کننده انحصاری عناب در ایران است.وی ادامه داد: عناب به صورت تازه و خشک شده، به عنوان میوه و خشکبار همچنین به عنوان گیاه دارویی قابلیت مصرف دارد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: کشور چین به عنوان کشور پیشرو در تولید فرآورده‌های میوه عناب بیش از ۳۰ محصول از فرآورده‌های عناب را وارد بازارهای داخلی و بین المللی کرده است، این درحالی است که منطقه خراسان جنوبی تا کنون بهره‌برداری اقتصادی قابل توجهی از این محصول استراتژیک منطقه نداشته است.

محمودی بیان کرد: میوه عناب خراسان جنوبی به صورت فله‌ای؛ بدون برند به کشورهای همسایه صادر می‌شود که این امر نیز از مبادی غیر رسمی صورت می‌پذیرد.وی یادآور شد: تولید فرآورده‌های عناب که بهره‌وری اقتصادی قابل توجهی دارد و ارزش افزوده‌ای مطلوب ایجاد می‌کند، تا کنون در کشور ما مغفول و در سطح محدود به فعالیت‌های تحقیقاتی پرداخته شده است و از بعد تجاری و بهره‌برداری اقتصادی آن بی‌بهره مانده‌ایم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: هدف ما این است که علاوه بر زرشک و زعفران، عناب به عنوان یک محصول فوق استراتژیک جایگاه خود را در بازار پیدا کند.محمودی با بیان اینکه همایش ملی عناب یک رویداد برندساز است، افزود: در این همایش از شخصیت‌های ملی و مسئولان دعوت می‌شود.

وی اظهار کرد: در همایش ملی عناب پیش از آنکه به دنبال گردآوری مقالات از پژوهشگران باشیم، به دنبال معرفی عناب به کشور هستیم.معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: به دنبال تحقق اقتصادی برای مجموعه خود نیستیم و در مجموعه جهاددانشگاهی هدفی را که دغدغه استان است، دنبال می‌کنیم.

محمودی اظهار کرد: یکی از پایه‌های اقتصاد خانواده‌ها در استان ما، عناب است اما متأسفانه آنطور که باید به استان‌های کشور صادر نشده است که بتواند بهره اقتصادی شایسته‌ای را عاید کشاورز کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم عناب را معرفی کنیم و ترویج فرهنگ مصرف آن را به عنوان خشکبار داشته باشیم، بازاریابی محتوایی را در این همایش به کار خواهیم گرفت، یادآور شد: در کنار این همایش، نمایشگاه و میزگردی برای طرح ایده برگزار خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.