×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت ۴۰۰ هکتاری گیاهان دارویی در شیروان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، مصطفی سیامکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این پیوند توسعه، غنی سازی و کشت گیاه دارویی باریجه به صورت مشارکتی و با همکاری و تعامل روستاییان انجام می شود.

وی با بیان اینکه کشت این گیاه در شهرستان از نیمه دوم مهرماه آغاز شده است خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح ۵۰ هکتار از مراتع بیگان واقع در بخش مرکزی شهرستان باریجه کشت شده است و سال گذشته در سطح ۶۲ هکتار از مراتع نامانلو واقع در بخش سرحد شهرستان کشت شده بود.سیامکی اضافه کرد: شرایط اکولوژیک مناسب برای کشت این گیاه در ارتفاع بالای یک هزار و ۸۰۰ متر از سطح دریا است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال، مشارکت مردم و ترویج فرهنگ منابع طبیعی، تقویت پوشش گیاهی، بهره برداری و تقویت بنیه مالی حوزه نشینان، حفاظت خاک، ذخیره نزولات جوی و کمک به تکثیر و ازدیاد گیاه باریجه را از اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

رویشگاه باریجه بیشتر در ارتفاع بالاتر از هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا و در حواشی دره ها یا شیب تند و سنگلاخی قرار دارد.

باریجه از گیاهان دارویی در خراسان شمالی است که مصارف صنعتی و دارویی بسیار بالایی دارد.باریجه با نام علمی (Ferula gummosa) از مهم ترین محصولات مرتعی ایران است. این گیاه با داشتن ارزش‌ دارویی و صنعتی فراوان، در بسیاری از نقاط استان خراسان شمالی یافت می‌شود.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.