×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعطای تسهیلات جهت کشت گیاهان دارویی در یزد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از روابط عمومی این سازمان، اکبر شیخ علیشاهی با اشاره به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور و کاهش ذخایر منابع آبی استان و لزوم جایگزینی کشت های کم آبخواه در اراضی کشاورزی افزود:  این تسهیلات در راستای حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شد.

وی از متقاضیان دریافت وام خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و با اطلاع از شرایط دریافت تسهیلات نسبت به ثبت نام در سامانه «سیتا» قسمت تبصره ۱۸ اقدام کنند. وی مهلت ثبت نام و بارگذاری مدارک در سامانه را پانزدهم مردادماه جاری بیان کرد.

۱۴ رقم گیاهان دارویی در یزد کشت می‌شود که عمده آن زعفران، به لیمو، آویشن، نعناع فلفلی، مریم گلی، گل گاوزبان، شاتره، کاسنی، گل محمدی ، زیره و سایر محصول است و سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان هزار و ۸۵۰ هکتار است.

مجموع اراضی قابل کشاورزی یزد ۱۷۵ هزار هتکار است که به دلیل کاهش بارندگی، وجود عرصه های بیابانی و کمبود آب از همه این اراضی استفاده نمی شود.

هم اکنون از ۱۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد، ۳۲ هزار و ۳۵۴ هکتار (معادل ۲۹ درصد) زراعی و ۷۹ هزار و ۶۴۶هکتار (معادل ۷۱ درصد) به کشت محصولات باغی و گلخانه ای اختصاص دارد و بخش عمده درآمد کشاورزان  مربوط به باغبانی و کشت پسته، انار، زردآلو ، ز عفران و گیاهان دارویی است.

۶۰۶ هزار تن محصول زراعی، ۲۵۵ هزار تن محصول باغی، ۵۸۵ هزار تن محصول گلخانه ای و ۳۹۲ هزار تن محصولات دامی در مجموع حدود یک میلیون و ۸۹۰ هزار تن محصول حاصل تلاش سالانه ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ کشاورز، دامدار و بهره بردار یزدی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.